Matują określone zestawy szachowych bierek. Zbiór zadań pokazujących podstawowe pozycje matowe.
1. Mat w 1 ruchu. Zadania 1 – 8. Samotna wieża.
Zamatuj czarnego króla wieżą i królem!
2. Mat w 1 ruchu. Zadania 9 – 16. Dwie wieże.
Zamatuj czarnego króla dwiema wieżami i królem!
3. Mat w 1 ruchu. Zadania 17 – 32. Samotny hetman.
Zamatuj czarnego króla hetmanem i królem!
4. Mat w 1 ruchu. Zadania 33 – 49. Goniec.
Zamatuj czarnego króla gońcem, królem i pionkiem!
5. Mat w 1 ruchu. Zadania 50 – 64. Skoczek.
Zamatuj czarnego króla skoczkiem, królem i pionkiem!
6. Mat w 1 ruchu. Zadania 65 – 72. Wieża z pionkiem.
Zamatuj czarnego króla wieżą, królem i pionkiem!
7. Mat w 1 ruchu. Zadania 73 – 96. Hetman z pionami.
Zamatuj czarnego króla hetmanem, królem i pionkami!
8. Mat w 1 ruchu. Zadania 97 – 103. Pionki.
Zamatuj czarnego króla pionkami! Wykorzystaj promocję pionka, gdy nadarza się na to okazja!
9. Mat w 1 ruchu. Zadania 104 – 112. Para gońców.
Zamatuj czarnego króla parą gońców i królem!
10. Mat w 1 ruchu. Zadania 113 – 120. Dwa skoczki.
Zamatuj czarnego króla dwoma skoczkami i królem!
11. Mat w 1 ruchu. Zadania 121 – 128. Goniec i skoczek.
Zamatuj czarnego króla gońcem, skoczkiem i królem!
12. Mat w 1 ruchu. Zadania 129 – 144. Hetman i wieża.
Zamatuj czarnego króla hetmanem, wieżą i królem!
13. Mat w 1 ruchu. Zadania 145 – 160. Dwa hetmany.
Zamatuj czarnego króla dwoma hetmanami i królem!
14. Mat w 1 ruchu. Zadania 161 – 192. Wieża i goniec.
Zamatuj czarnego króla wieżą, gońcem i królem!
15. Mat w 1 ruchu. Zadania 193 – 224. Wieża i skoczek.
Zamatuj czarnego króla wieżą, skoczkiem i królem!
16. Mat w 1 ruchu. Zadania 225 – 256. Hetman i goniec.
Zamatuj czarnego króla hetmanem, gońcem i królem!
17. Mat w 1 ruchu. Zadania 257 – 288. Hetman i skoczek.
Zamatuj czarnego króla hetmanem, skoczkiem i królem!