4.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 449 – 928.

Matują określone zestawy szachowych bierek. Zbiór zadań pokazujących typowe dwuposunięciowe akcje matowe.

1.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 449 – 464.     Samotna wieża.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach wieżą i królem!

2.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 465 – 480.     Dwie wieże.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach dwiema wieżami i królem!

3.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 481 – 512.     Samotny hetman.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach hetmanem i królem!

4.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 513 – 544.     Goniec.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach gońcem z pionkami i królem!

5.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 545 – 576.     Skoczek.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach skoczkiem z pionkiem i królem!

6.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 577 – 608.     Wieża z pionami.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach wieżą z pionkami i królem!

7.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 609 – 640.     Hetman z pionami.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach hetmanem z pionkami i królem!

8.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 641 – 672.     Pionki.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach pionkami i królem!

9.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 673 – 704.     Para gońców.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach parą gońców z pionkami i królem!

10.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 705 – 736.     Dwa skoczki.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach dwoma skoczkami z pionkami i królem!

11.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 737 – 768.     Goniec i skoczek.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach gońcem i skoczkiem z pionkami i królem!

12.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 769 – 800.     Wieża i goniec.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach wieżą, gońcem i królem!

13.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 801 – 832.     Wieża i skoczek.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach wieżą, skoczkiem i królem!

14.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 833 – 864.     Hetman i goniec.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach hetmanem, gońcem i królem!

15.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 865 – 896.     Hetman i skoczek.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach hetmanem, skoczkiem i królem!

16.     Mat w 2 ruchach.     Zadania 897 – 928.     Hetman i wieża.
Zamatuj czarnego króla w 2 posunięciach hetmanem i wieżą z pionkami i królem!