Tydzień 20.     Podwójne uderzenie.

 

    Część 4.     hetman, ruchomy obrazek, szachy dla dzieci,wieża, ruchomy obrazek, szachy dla dzieci,     Polowanie na kotleta.    

Rysunek - Zuzanna Wojtala.

Rysunek – Zuzanna Wojtala (uczennica Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu).

    Polowanie na kotleta.     czarny król ← biały hetmanczarna wieża    Końcówki.

W kolejnych zadaniach znajdź jak zdobyć wieżę za pomocą podwójnego uderzenia hetmanem (czarna wieża – kotlet, biały hetman – pożeracz kotletów).

zadanie 1

Zdjęcie - Katarzyna Szczurek - 26.03.2017.

Zdjęcie – Katarzyna Szczurek – 26.03.2017.

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 2

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 3

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 4

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

związanie

Związanie. Rysunek Emila Krawczyka – ucznia Szkoły Podstawowej nr 91 im. Orląt Lwowskich we Wrocławiu.

zadanie 5

Rozwiązanie. (wiązanie)

 

 

 

 

 

zadanie 6

wiązanie

Wiązanie. Autorka rysunku: Zuzanna Wojtala (uczennica Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu).

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 7

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 8

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

szpila

Szpila! Autorka rysunku: Zuzanna Wojtala (uczennica Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu).

zadanie 9

Rozwiązanie. (szpila)

 

 

 

 

 

zadanie 10

Rozwiązanie. (szpila)

 

 

 

 

 

zadanie 11

Rozwiązanie.

 

 

 

 

 

zadanie 12

Rozwiązanie.

23.06.2013 28 Memoriał Błaszczaka

Nieoczekiwana zmiana ról! Wieża pożera hetmana! Białe wykonały szacha wieżą (Wg8+) i czarne muszą pogodzić się z remisem, bo po odejściu czarnego króla na bandę (Kh2 lub Kh3), białe wykonują szpilę (Wh8+). Partia Łukasz Strugarek – Michał Krzywiecki (zawodnicy MUKS MDK Śródmieście Wrocław), 23.06.2013, Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu, XXVIII Memoriał Mistrza Czesława Błaszczaka 20-23.06.2013, Grupa B (turniej Gargameli). Fot. Wojciech Zawadzki.

Tydzień 20, część 3. poprzednia strona    |    następna strona Tydzień 20, część 5.